Otomotivde Nisan 2019 satışları da ümit vermedi!
Otomotiv sektörünün duayen isimlerinden Ä°brahim Aybar, Nisan 2019 satışlarını yorumladı…
Otomotivde Nisan 2019 satışları da ümit vermedi!
ODD tarafından yurt içi binek ve hafif ticari araç satışları geçtiÄŸimiz Cuma günü yayınlandı. Buna göre yılın ilk dört ayında geçen yılın aynı dönemine oranla % 48 daralma var. Nisan ayı özelinde bakılırsa daralma aylık bazda % 56’yı buldu.
İç pazarın bu durumu elbette makro ekonomik belirsizliklerin devamı ile ilgili. Her zaman paylaştığımız gibi; yıllık geliri bir otomobil almaya yetmeyen vatandaşımız belirsizliklerden daima rahatsız olur ve alımını erteler.
Çünkü kredi ile otomobil almak durumundadır. O nedenle geleceğe dönük güven duymak ister. Ek olarak aylık geliri otomobil için alacağı kredinin taksitlerini ödeyebilecek bir faiz oranını arar. Henüz bu beklentilerini karşılayacak ortam olmayınca satın alma isteği düşer. Günümüzde de yaşanan durum budur.
Yıllık geliri ortalama 10 bin doların altındaki vatandaşımızın baz fiyatı 17 ila 18 bin dolar olan otomobilleri aylık %2,5’lara varan faiz oranında borçlanarak alması kolay olmuyor. Çözümü daha önceki yazılarımda da paylaÅŸmıştık. Vatandaşımızın yıllık gelirinin bir baz otomobil fiyatını yakalaması gerek.
Bu noktada, 1 Mayıs 2019 tarihinde Bakanlar Kurulu tarafından yapılan hurda otomobil uygulamasındaki ÖTV değişikliğine bakalım.
Matrahı 70 bin TL’ye kadar olan otomobillerde kabul edilen ÖTV oranı 10 bin TL olarak açıklandı.
İyi de bu fiyata günümüze otomobil kaldı mı?..
Neredeyse yok. O zaman hurda uygulaması pazarda istenilen canlanmayı veremiyor. Günümüzde pazarın en çok tercih edilen ve satılabilen otomobillerin güncel baz fiyatı 100 ila 120 bin TL aralığında bulunuyor. Buna göre bu ÖTV kademelerinin gözden geçirilmesi gerekli değil mi sizce?
Verimli ve kazançlı bir hafta dileklerimle…
ENGLISH VERSION
Dear friends,
ODD has released domestic passenger and light commercial vehicle sales on last Friday. Result is gloomy! There is 48% shrinkage in the first four months compared to the same period last year. In April, the sales were slumped by 56% on a monthly basis.
This situation of the domestic market is of course based on the continuation of macroeconomic uncertainties. As we always share, our citizens who do not have enough annual income to buy car are always disturbed by uncertainties and postpone their purchase. ın fact, they have to buy car with credit. That’s why they need to count on their future. In addition, citizens having average income look for an interest rate that they can afford the installments If there is no environmentt to meet these expectations , the purchase intention is diminished. This is what happened today. The average annual income of our citizens is below $ 10,000 and the base price of an average car is 17 to 18 thousand dollars. Furthermore, other burden for them is the interest rate which rose up to 2,5% per month. We already shared this point in my previous articles. It is obvious that our citizen’s annual income has to keep up with the turn key price of a base automobile in local market.
At this stage, let’s look at the SCT change in the scrap car application scheme .The last ammendment made by the Council of Ministers on May 1, 2019. calls for 10 thousand TL of SCT per car having up to 70 thousand TL of turn key price. But is there a car available today at this price? Almost none. Thus, scrap car scheme can not give the desired revival in the market. Today, the current price of the most preferred and selling cars in the market is between 100 and 120 thousand TL. Consequently, it is necessary to review SCT incentives .Isn’t it?
Wishing you a productive and and prosperous week,
Ä°brahim Aybar